tisdag 12 september 2017

När man ser vad som

händer men inte kan påverka utgången. Jag som mamma kan tycka, tänka och ha en massa åsikter om vad som borde hända eller göras. Men det är så lätt att stå utanför och se på. Men att vara i situationen och göra det som är rätt att göra. Det kan vara väldigt svårt.

För att inte behöva gå in på vad det gäller så kan jag inte skriva så mycket mer om just denna situation.

För övrigt så känns livet helt okey nu fast jag har en liten oro som hänger över mig. Men jag vet att situationen är under kontroll och att saker och ting är på väg att lösa sig.

Tandvärk har jag haft i helgen och det är ett HELVETE på ren svenska och.... JAA,  jag vet att jag borde gå till tandläkaren men hade ingen möjlighet att göra det i helgen då jag jobbade. Men jag ska _kanske_inte _ gå dit... snart 😋 Hur som helst så är allt väldigt bra i övrigt.

Har fått skäll också😦😤 i lördags, det var såhär att BillyBus gick ut på lördagen när jag åkte på jobbet, ca 16.15 och hade förmodligen följt efter några flickor ner på byn. Och det var inte så populärt i vissa ögon. "Man får inte enligt lag släppa ut en 14 veckor gammal katt" "Hur i HELVETE ska vi kunna veta vart du var när du inte öppnade"
Jag var på jobbet liksom, kanske är läge att höra av sig då va?! Jag gick hem samma kväll och läste genom djurskyddslagen och det står INGENSTANS att man INTE för släppa ut en katt.

Att komma med sådana påstående att det enligt lag är dittan och dattan utan att kunna lägga fram konkreta fakta. Det är överjävligt. Ha skor på fötterna människa innan du uttalar dig!


Och ska jag vara korrekt i mina uttalanden så är den här sötpruppen 😍 17v och 2 dagar och hur som haver brukar jag inte släppa ut lilleman och bara låta han dra. Jag älskar mina katter :)

Nä nu är det bäst att tanten tar och kastar sig i säng, får sovmorgon i morn 😀😄😛😍

P&K

//E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar